miercuri, 12 februarie 2014

Despre modelarea si coacerea pastei polimerice



Modelarea pastei (fimo sau cernit) se poate face, dupa cum multi stiti, dupa ce aceasta se incalzeste. Este ca  plastilina pentru joaca copiilor. Dupa framantarea pastei ar trebui sa fie maleabila si sa nu crape pentru a fi usor de modelat.
Dar, SURPRIZA, nu mereu doar prin framantarea ei se inmoaie. Chiar de data aceasta am avut marea neplacuta surpriza sa am 4 pachete din 23 totale, fooooarte tari. Nici dupa ce au stat pe calorifer o ora nu le-am dat de cap.
Ce e de facut, mai ales daca nu ai Fimo Quick Mix pe langa tine, sau alte solutii de inmuiat fimo? Dupa lungi incercari de a framanta fimo pana se face maleabil, si indelungi cautari pe internet, am zis sa risc cu o metoda “nerecomandata” de unii: crema de corp. :) Si uite asa..am incercat sa reinviu fimo cu o crema de corp mai grasa, mai consistenta. 
In prima faza dupa ce am pus putina crema pe bucata de fimo, singura schimbare dupa 2-3 min de framantat a fost ca pasta se facuse bineinteles alunecoasa si greu de framantat. Dezamagire..dar nu m-am lasat..dupa ce crema a intrat in "coca" (asa ii zice fimea) am mai pus putina crema si am inceput framantarea cu spor. 
Alta surpriza, cam in 10 min, a rezultat o pasta usor de modelat, elastica, care nu si-a pierdut nici culoarea. 
Deci: declar crema de corp prietena mea cea mai buna in aceste zile. M-a scutit de inca o comanda (fimo quick mix si bineinteles tentatia de a mai lua niste rosu :D)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu